گیاه توتون چیست؟

گیاه توتون نام رایج علمی چندین گیاه از جنس Nicotiana tabacum از خانواده Solanaceae و اصطلاح کلی برای هر محصولی است که از برگهای خشک شده این گیاهان تهیه می شود. بیش از 70 گونه توتون شناخته شده است، تنباکو یا توتون گیاهی علفی با برگ‌های پهن است که در مناطق گرم و مرطوب جهان، از جمله آمریکای جنوبی، آسیای مرکزی و جنوب شرقی آسیا رشد می‌کند. مصرف اصلی این گیاه تدخین دود حاصل از سوزاندن برگ‌های خشک آن است که دارای نیکوتین است. این کار با پیچیدن آن در کاغذ یا پیچیدن برگ‌های برش نخورده آن به صورت سیگار یا سیگار برگ یا ریختن آن‌ها در سر قلیان و کشیدن آن‌ها انجام می‌شود.

تاریخچه توتون

تاریخچه مصرف توتون به ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در ابتدا، توتون در بین بومیان قاره آمریکا به‌عنوان یک گیاه مقدس در برخی از مناطق آن شناخته شده بود. بعدها، با کشف قاره آمریکا توسط اروپایی‌ها، توتون به سرعت در سراسر جهان شناخته شد و این گیاه با شکل‌گیری صنعت تولید سیگار، به یکی از مهمترین محصولات دنیا تبدیل شد.

توتون طبیعی

استفاده از توتون طبیعی نسبت به نوع صنعتی آن، برخی فواید برای سلامتی دارد. توتون طبیعی، با داشتن مواد مغذی بیشتر و دارا بودن روایح طبیعی، برای سلامتی مصرف‌کنندگان بهتر است. همچنین، برخی افراد ممکن است به نوع صنعتی توتون حساسیت نشان دهند. با این حال، باید توجه داشت که مصرف هر نوع توتون باعث مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های ریه و غیره می‌شود. در کل توتون طبیعی بسیار بهتر از مصرف سایر اقلام صنعتی آن است.

توتون طبیعی در بازار ایران

با توجه به رشد نرخ ارز در بازار که از اوایل سال ۱۳۹۷ هجری شمسی اتفاق افتاد و گرانی سیگار، استفاده از توتون‌های طبیعی رشد بسیار چشمگیری یافت. بطور کلی می‌توان گفت که با توجه به استفاده از مواد شیمیایی و مضر در سیگارهای تولید کارخانه ای و استفاده از مواد نامرغوب و مخلوطی در آن‌ها، میزان آسیب و ضررشان به سلامتی بدن بیشتر بوده و گفته می‌شود استفاده از توتون طبیعی به نسبت سیگار مضرات کمتری دارد.حتی در بسیاری مراجع و مقالات از خواص درمانی برگ توتون در گذشته برای درمان بسیار یا بیماری‌های خاص نیز یاد شده ‌است.

 توتون فریدون

کمپانی توتون فریدون، یکی از شرکت‌های برتر تولید و فروش توتون است که  اقدام به خدمت رسانی به مشتریان با انواع مختلف توتون‌های طبیعی نموده است. این کمپانی با تلاش و توانایی در تولید توتون طبیعی، سعی در بهبود کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان دارد.

تون فریدون با بهره‌گیری از فناوری و تکنولوژی روز دنیا، تلاش می‌کند که توتون‌های خود را با کیفیت بالا و طبیعی تر به مشتریان خود عرضه کند. این کمپانی به مشتریان خود، امکان خرید اینترنتی توتون‌های طبیعی  سیگار و پیپ را نیز فراهم کرده است.

به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت توتون، کمپانی توتون فریدون با ارائه انواع مختلف توتون، متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان، توانسته است جایگاه خود را در بازار توتون بهبود ببخشد. این کمپانی با ارائه توتون‌های طبیعی و اورگانیک، برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال محصولات با کیفیت بالا هستند، انتخابی عالی را فراهم می‌کند.

در نتیجه، کمپانی توتون فریدون با بهره‌گیری از تلاش، توانایی و فناوری به روز، توانسته است که به یکی از برترین شرکت‌های تولید و فروش توتون در بازار منطقه تبدیل شود. این کمپانی با تلاش برای بهبود کیفیت و ارائه انواع توتون‌های طبیعی و اورگانیک با کیفیت بالا، توانسته است که جایگاه برتری در بازار توتون کسب کند و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های مشتریان در بازار توتون شناخته شود. در ضمن، توتون فریدون با ارائه خدمات فروش توتون آنلاین، به مشتریان خود امکان خرید آسان و راحت از محصولات خود را فراهم کرده است.

در نهایت، با توجه به اینکه کمپانی توتون فریدون انواع توتون‌های طبیعی و صنعتی با کیفیت بالا را فروش می‌دهد، می‌توان به راحتی این محصولات را از طریق سایت اینترنتی آن خریداری کرد. با توجه به نکات ذکر شده، خرید توتون طبیعی از کمپانی توتون فریدون، گزینه‌ای مناسب برای مصرف‌کنندگانی است که به دنبال محصولات با کیفیت و طبیعی هستند.

 توتون‌های پرفروش موجود در بازار ایران:

توتون رشته‌ای (موش): توتون موش محصول کشور ترکیه میباشد خوشبو با نیکوتین 0.3 سبک نژاد ویرجینیا – برش به صورت رشته ای

توتون ساده و معطر اشنویه: سال ها قبل مهمترین محصولات کشاورزی در منطقه اشنویه “توتون” بود. توتون اشنویه بسیار مرغوب می باشد. اشنو ویژه در چند مدل در ایران تولید گردید که به برندی معروف در صنعت سیگار شهرت داشت و معروف ترین آن «اشنو پارس» بود .

برخی از انواع توتون ها

توتون پادشاه ترکیه

توتون خزر شمال

توتون کردستان

توتون سیگار ویرجینیا

توتون کاپیتان بلک

توتون باسما

توتون بارلی

توتون پارلامنت

توتون شمزین

توتون لوئیس

توتون پادشاه ترکیه:

توتون پادشاه ترکیه توتونی بسیار خوش عطر و نرم است به طوری که قبل مصرف عطر توتون محیط را احاطه میکند  و در سه نوع سبک متوسط و سنگین موجود است توتونی لاکچری پسند با عطر عالی توتون خزر شمال در مناطق شمال کشور کشت میشود و توتونی با نیکوتین نسبتا بالا دارد . توتونی مناسب برای افرادی که دنبال توتونی با گیرایی بالا و قیمت ارزان میگردند مناسب است. رنگ توتون تیره است و در واقع توتون سنتی خزر ترکیبی از توتونهای قروز و تیره رنگ میباشد که 20 درصد دمار و ساقه دارد.توتونی خوش کش است که مشتری ثابت زیادی دارد و نیکوتین حدودی این توتون 0.5میلی گرم است و رنگ توتون تیره و قرمز است.

خرید توتون پادشاه ترکیه

توتون کردستان

 دارای عطر فوق العاده ای است که در حین کشیدن هم شما و هم اطرافیانتان از بوی آن لذت خواهید برد این توتون به صورت رشته ای نازک خورد شده که هم برای سیگار و هم پیپ قابل استفاده است این توتون در مزارع کردستان ترکیه کشت می شود و مناسب کسانی هست که سیگار با نیکوتین پایین و متوسط می کشند و برای گلو بسیار نرم میباشد.

توتون سیگار ویرجینیا

توتونی طبیعی و دست پیچ است توتون سیگار ترکیبی از تنباکو و بهترین ویرجینیاها است که توانسته جزوه توتون های پرفروش و با کیفیت قرارگیرد. توتونی سنگین است که دارای برشی رشته ای و ریز میباشد. ترکیبی غیر آروماتیک  دارد (بدون مواد افزودنی و دارای عطری طبیعی) که توانسته  نسبت به سیگارهای شرکتی ،قیمتی مناسب تر و کیفیتی چندبرابرتر داشته باشد. ساخت کشور هلند است. دارای دودی ملایم است و قابل استفاده برای انواع سیگارپیچ می باشد.

خرید توتون ویرجینیا

توتون کاپیتان بلک

یکی از توتون های محبوب و قیمت مناسب است .این ترکیب از تنباکوهای کاوندیش ساخته شده است. تنباکوهای کاوندیش طعم شیرین همراه با کمی سوختگی ملایم دارد،وابسته به رنگ آن طعمی مشابه وانیل،توت فرنگی،گیلاس خواهد داشت. واز وانیل به عنوان طعم دهنده در این ترکیب استفاده شده است ،دارای طعم بسیار ملایم وشیرین است. این نوع تنباکو در طبیعت رشد نمیکند،به طور معمول از ویرجینیا و برلی ساخته شده است.رنگ آن از قهوه ای تیره تا سیاه میباشد.طعم آن شیرین همراه با کمی سوختگی ملایم است،وابسته به رنگ آن طعمی مشابه وانیل،توت فرنگی،گیلاس خواهد داشت و معمولا همراه با ویرجینیا وپریک استفاده میشود.

خرید توتون کاپیتان بلک اصل

توتون باسما

این توتون به رنگ زرد لیمویی و نارنجی روشن بوده و دارای 1 تا 2 درصد نیکوتین می باشد. میزان قند توتون باسما برابر با 15 تا 25 درصد است. این توتون عطری طبیعی و مناسب داشته و در استان های آذربایجان غربی، گلستان و مازندران کشت می شود.

توتون بارلی این توتون نیز در استان های مازندران، کردستان، گلستان و آذربایجان غربی کشت می شود. میزان قند این توتون کمتر از یک درصد بوده و نیکوتینی برابر با 3 تا 5.1 درصد دارد همچنینن توتون بارلی رنگ قهوه ای شکلاتی دارد.

توتون پارلامنت
این توتون از برگ های ارینتال یونانی و ترکیبی از برگ توتون محلی آدیامان تهیه شده است و محصول استان آدیامان ترکیه و دستچین شده از مناطق کوهپایه ای می باشد.

تنها دو ماه در طول سال این نوع برگ ها برداشت می شود از این رو به عتوان پارلیامنت پلاس معرفی شده است نژاد توتون بسیار حائز اهمیت است از این رو به هنگام کشت باید در انتخاب آن بسیار دقت شود.

توتون موجود از نژاد ارینتال یونانی و ترکیب شده با برگ های توتون محلی آدیامان  می باشد و روش کشت توتون ها به صورت کشت نیمه دیم می‌ باشد. رنگ این توتون زرد متمایل به نارنجی بوده و برگ‌ های آن بسیار نازک است البته در بین آن برگهایی به رنگ نارنجی روشن و تیره  هم موجود است.

بدون شک می توان گفت توتون سیگار پارلامنت سبک ترین توتون  به حساب می آید و در عین حال گیرایی فوق العاده ای دارد

خرید توتون پارلامنت

توتون لوئیس

محصول صادراتی کشور  ایران  است ظاهر توتون زرد پولکی.رطوبت کاملا استانداردی دارد  این توتون در دو نوع معمولی و دستچین موجود میباشد .